Omschrijving
Triumph stuurt in 1964 een door Michelotti ontworpen Triumph Spifire 4 naar Michelotti met de opdracht om er een GT Coupe van te maken. Het ontwerp werd gebruikt in de racerij als GT4 met polyester body en een 4 cilinder motor. Triumph besluit een “roadversion” met de 6 cilinder van de Vitesse op de markt te brengen als GT6.
Het door ons gerestaureerde exemplaar betreft een vroege MKII die kennelijk door British Heritage wordt herkend als MK1. Doch heeft de uiterlijke kenmerken van een MKII o.a. de verhoogde voor- en achterbumpers, de verbeterde achterwielophanging de zogenaamde “rotoflex” en een latere versie van de 2 liter 6 cilinder.
De carrosserie van de GT6 was van bedenkelijk spaans staal gemaakt zodat er maar weinig aan de roest duivel zijn ontsnapt. Ook van dit engelse exemplaar bleek vanaf de onderste 20 cm van de koets niet veel over. Na het stralen moesten de bodemplaat, binnen en buitendorpels, wielkasten, achterschermen, achter valance en veel ander klein plaatwerk vervangen worden.
De originele kleur was ijskast wit maar er is gekozen voor de veel karakteristieke lichtblauwe kleur die ook door Triumph geleverd werd in die tijd genaamd “wedgewood blue”. Alle techniek is volledig gereviseerd waarbij we zoveel mogelijk originele NOS-onderdelen hebben gebruikt.
Hiervoor was vaak een intensieve speurtocht noodzakelijk in de UK. Voorzien van overdrive in combinatie met een iets langere overbrenging (3,63) voor de juiste balans tussen acceleratie en comfort. Wat begon als een opknapper is verworden in een langjarige restauratie waar we trots op zijn.
KOM GERUST LANGS
Bent u geïnteresseerd in andere projecten van Kymmell Motorcars of bent u benieuwd naar de andere diensten die wij leveren? Maak een afspraak en u bent van harte welkom!
bloemendaalsestraatweg 91c
2082 GC Santpoort-zuid
Bekijk locatie
Vragen of interesse?
Heeft u een vraag over ons aanbod, bedrijf of onze diensten? Geen enkel probleem. Aarzel dan niet om contact op te nemen. Wij staan voor u klaar